Wij zijn Alfred

Alfred is een reclamebureau dat in 2007 is opgericht door Aad Kuijper, Marcel van Wing en Patrick de Zeeuw. Inmiddels is het bureau gegroeid tot een club van 45 professionals, een solide management en 27 merken waarvoor ideeën en campagnes worden ontwikkeld. Campagnes voor Nederland, maar ook vanuit Nederland voor de rest van de wereld.

Alfred is regelmatig in de pers om het reclamevak te verdedigen, heeft de afgelopen jaren alle vakprijzen mogen winnen, maar blijft vooral zichzelf... Recht door zee, gedreven en eenvoudig.

Hoe denkt Alfred?

Grote ideeën voor een groot publiek. Hoe doet Alfred dat? Dat begint allemaal met een diepgewortelde liefde voor reclame. En daarmee het geloof dat populariseren van een merk leidt tot groei. Maar dat is niet alles. Alfred toetst elk idee aan de Alfred-driehoek: de relatie tussen likeability, relevantie en campaignability.

Alfred werkt vanuit één heldere gedachte maar nooit vanuit één enkele discipline. Vormgeving, technologie en media horen elkaar uit te dagen in plaats van elkaar te domineren. Daarom werken wij met verschillende gespecialiseerde partners samen, waarmee we alle media benutten. Samen bepalen we waar, hoe, hoe mooi en hoe slim we moeten communiceren.

Alfred over het grote idee

Een idee is voor ons geen groot idee als het niet voldoet aan de eisen van onze Alfred-driehoek. Een idee moet herkenbaar zijn ("Ja, daar zijn we weer"), moet likeable zijn ("Wat sympathiek gezegd") en natuurlijk relevant ("Aha, daar heb ik wat aan!"). Te vaak zeggen mensen: "Leuk, maar van wie was het ook alweer?", "Wat willen ze me nu eigenlijk te zeggen" en "Wat een irritante zeikreclame is dat, zeg!" Dan heb je dus geen groot idee, maar een slecht, en als je niet oppast ook nog een klein idee.

Campaignability

Geen betere remedie tegen versnippering dan een duidelijk herkenbaar element in de campagne. Zodanig, dat mensen zonder erover te hoeven nadenken zich het merk direct kunnen herinneren. Het liefst zo herkenbaar dat je het logo kunt afdekken en toch weet wie de afzender is. Want hoeveel campagnes verdwijnen onder het mom van "Wat leuk, maar van wie was het ook alweer?"

Likeability

‘Likeability’ is de toegangsdeur naar acceptatie van een commerciële boodschap. We willen mensen namelijk iets verkopen. En wie koopt er iets van een chagrijn, betweter, een zeurpiet... Wie niet likeable is (leuk, sympathiek, grappig) wordt onmiddellijk genegeerd. Zoals onze leermeester het ooit eens zo mooi zei: "If your advertising goes unnoticed, the rest is academic."

Relevantie

Relevantie is de basis van alles. Je kunt iets zeggen vanuit een heel herkenbare afzender. Je kunt het zeggen op een heel leuke, sympathieke manier. Maar als het onzin is wat je vertelt, dan heb je het allemaal voor niets gedaan. Daarom is relevantie zo belangrijk.

Alfred over samenwerking

Alfred doet waar Alfred goed in is en werkt het liefst samen met mensen die net zoveel van hun vak houden als Alfred van het zijne. Dat heet ‘hyperbundling’ en dat klinkt als een ingewikkeld woord, maar dat valt best mee. Het is een manier van werken waarbinnen elke discipline de ruimte krijgt om te doen waarin hij of zij het beste is. Daarbij staat het grote idee centraal en werkt iedere specialist, of het nou wel of niet onderdeel is van Alfred, samen aan de uitwerking van een consistente campagne. Waarbij respect voor elkaars discipline centraal staat. Zo gaat het niet om ego, maar om resultaat.

Alfred over internationaal

Alfred werkt samen met de MullenLowe Group of agencies, Een wereldwijd netwerk van 77 bureaus met alle mogelijke disciplines. Daarmee heeft Alfred toegang tot de kennis en het netwerk. Deze samenwerking (wij noemen het MullenLowe Alfred) ontwikkelt vanuit Amsterdam de internationale campagnes voor Heart Health (Becel), Knorr, Croma en Family Goodness (Blue Band); een campagne die inmiddels on air is in vier continenten. Daarnaast is het de liaison voor alle internationale merken binnen het MullenLowe netwerk voor de Benelux. Kortom, een volledig geïntegreerd internationaal bureau op het Hollandse fundament van Alfred.

Ook werken bij Alfred?

Het gaat goed met Alfred. En dat is fijn. We zijn met mooie klanten en projecten bezig. Naast offline-campagnes, zijn we ook meer en meer bezig met mooie online-campagnes. Niet alleen voor bestaande klanten, maar ook voor nieuwe klanten. Dus we gaan uitbreiden en we zijn op zoek naar nieuwe collega’s. 

Alfred zoekt 2 (Sr) Accountmanagers 

Als (Sr) Accountmanager ben je verantwoordelijk voor de executie en implementatie van verschillende campagnes, zowel offline als online-communicatie. Want je weet dat klanten zich daarin ook steeds meer ontwikkelen. Je bent onderdeel van een hecht team. Je plant en prioriteert, managet klantverwachtingen, budgetten en natuurlijk de kwaliteit. Je neemt de Account Director/Business Director/Client Services Director zoveel mogelijk projecten uit handen. Daarnaast heb je het overzicht van alle projecten.  

Profiel

  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als Accountmanager binnen een reclamebureau.
  • Je bent een organisator, coördinator en teamspeler.
  • Je hebt actuele kennis van ontwikkelingen op gebied van (online) media, (content) marketing en communicatie.
  • Je bent ondernemend, je hebt een proactieve instelling, je neemt initiatieven en bent altijd scherp op nieuwe kansen om de relaties met onze klanten te verbeteren en uit te breiden.
  • Je hebt ambitie om het bureau verder te ontwikkelen en samen met je collega’s onderzoek je continue mogelijkheden om het proces en de creatieve output van de campagnes te verbeteren.
  • Je bent creatief en in staat om creatieve concepten te beoordelen en aan te scherpen.
  • Je weet van aanpakken en bent op zoek naar een serieuze uitdaging.
  • Goed in het Engels kunnen uitdrukken (in woord en geschrift) is een pré. 
  • Maar bovenal: Je houdt van reclame! En het maakt jou niet uit op welk scherm jouw campagne zichtbaar is.


Alfred zoekt een Projectmanager

De benaming zegt het al: een projectmanager managet projecten. Hierbij assisteer je de Account Manager/Director op alle niveaus van uitvoering van een campagne. Je leert hoe je de ontwikkeling van een campagne kunt coördineren, waardoor je het proces steeds meer gaat beheersen. De projectmanager is een starter. Een starter die het reclamevak wil leren. Dat betekent dat je nieuwsgierig bent en dat je tot het gaatje gaat. Dat je ongeduldig en nieuwsgierig bent. Dat je ons verrast en de Account Manager ondersteunt.

  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring.
  • Je bent een organisator, coördinator en teamspeler.
  • Je bent ondernemend, je hebt een proactieve instelling.
  • Je weet van aanpakken en je bent op zoek naar een serieuze uitdaging.
  • Je neemt initiatieven en je bent altijd scherp op nieuwe kansen om de relaties met onze klanten te verbeteren en uit te breiden.
  • Je bent creatief en in staat om creatieve concepten te beoordelen en aan te scherpen.
  • Je kunt je goed in het Engels uitdrukken (in woord en geschrift).
  • Maar bovenal: Je houdt van reclame! En het maakt jou niet uit op welk scherm jouw campagne zichtbaar is.

Bezit je al deze talenten en ben je óók nog leuk; we’d love to hear from you.

Wil je meer over bovenstaande functies weten, neem dan contact op met Mireille Elberse op 06 283 309 13. En/of stuur je cv met een vlammende motivatie naar vacatures@alfred.nl. En wij nemen contact met je op.

Alfred begrijpt hoe goede reclame smaakt