Alzheimer Lab VUmc

'Held op sokken' voor Alzheimer

Alzheimer SOCKS zijn twee verschillende sokken die symbool staan voor de verwarring waarmee mensen met dementie en hun naasten dagelijks geconfronteerd worden. De sokken zijn deze editie ontworpen door het Nederlandse modeduo Spijkers en Spijkers.

Held op Sokken

Alfred is begin 2017 gevraagd om de campagne voor deze editie te ontwikkelen. De campagneslogan voor deze editie Alzheimer SOCKS is ‘Word ook een Held op Sokken!’. Een held zijn was namelijk nog nooit zo makkelijk. Wie de Alzheimer SOCKS koopt, steunt direct onderzoek naar de ziekte van Alzheimer en is zo een held op sokken. De campagne is een aantal weken zichtbaar via online video, social, prerolls, bannering, print, narrowcasting (o.a. ZiggoDome), POS en TV. De sokken zijn wel het hele jaar verkrijgbaar via www.alzheimersocks.nl  

Helden

In de campagnevideo zien we verschillende mensen tijdens hun dagelijkse bezigheden op de nieuwe Alzheimer SOCKS lopen. Deze helden dragen Alzheimer SOCKS omdat ze allemaal een directe link hebben met Alzheimer. In korte online filmpjes delen zij hun persoonlijke verhaal. Deze portretten worden gedurende de campagne verspreid via de website en social media.

Lancering

De campagne werd donderdag 21 september 2017, op Wereld Alzheimer Dag, gelanceerd tijdens een event in het VUmc. Sindsdien heeft de campagne flink wat aandacht gekregen in de pers. O.a. voorpaginanieuws Metro, items bij Hart van Nederland en ShownieuwsBNR, groot artikel met sokkendrager Hugo Borst in het AD en al honderden berichten op social media met trotse sokkendragers.  

Word zelf ook een held op sokken en koop voor € 6,99 een paar sokken bij een Jumbo in de buurt of via www.alzheimersocks.nl. En vergeet het niet te delen met #HeldopSokken. Vinden we leuk.

Alfred begrijpt hoe goede reclame smaakt